Vanliga frågor & svar

Nedan hittar ni vanliga frågor vi på ZacZess får från våra kunder och vänner. Vi har samlat de vanligaste frågorna på ett och samma ställe för att underlätta för dig att hitta ett snabbt svar.

Om du inte hittar det du söker är du välkommen att mejla support@zaczess.com 

Frakt & leverans

Hur lång leveranstid har ni?

Vi prioriterar snabb leverans till våra kunder. Vanligtvis levererar vi inom 1-2 arbetsdagar inom Sverige. Vi försöker alltid få iväg beställningar som inkommer till oss innan kl. 12 samma dag. Beställer du efter kl. 12 kommer din beställning skickas från vårt lager nästkommande arbetsdag.

Kan jag spåra min order?

Så fort ditt paket skickas från vårt lager i Sverige får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk där du kan följa din order och se när den anländer till din adress. Det kan ta upp till 24 timmar innan springsinformationen uppdateras.

Vilket fraktalternativ har ni?

Inom Sverige skickas samtliga försändelser med Postnord. Om din försändelse får plats kommer den att delas ut direkt i din brevlåda. Om försändelsen är för stor för din brevlåda kommer försändelsen lämnas in på närmaste ombud. Försändelser utanför Sverige skickas med DHL.

Har ni fri frakt?

Ja vi erbjuder fri frakt på alla beställningar inom Sverige.

Retur & byte

Hur gör jag en retur?

Tillsammans med försändelsen du fått hem finner du en retursedel och ett returformulär. Fyll i returformuläret och klistra på retursedeln på paketet. Lämna sedan in din retur på närmaste Postnord ombud.

Hur sker återbetalning vid retur?

Har du betalat med kort eller direktbetalning sätts pengarna inom 2–3 bankdagar efter vi har behandlat din retur. Pengarna sätts in på samma kort/konto du använde vid köpet. Om du valt Klarna faktura justeras din faktura. Glöm inte att rapportera din retur hos Klarna så du slipper en eventuell påminnelseavgift. Det kan ta upp till en vecka för din retur att hanteras efter den inkommit till vårt lager.

Vad kostar det att göra en retur?

Returavgiften är 49 SEK och kommer dras av från det återbetalda beloppet.

Hur gör jag ett byte?

I dagsläget hanterar vi inga direkta byten i vårt lager. Du gör ett byte genom att placera en ny order på vår hemsida. Du kan sedan i lugn och ro returnera varan som inte passade. Nyttjade du någon rabatt vid din första beställning är du välkommen att mejla till support@zaczess.com ditt första beställningsnummer och ditt nya beställningsnummer. Vi kommer då hjälpa dig justera beloppet så att du får samma pris på båda beställningarna.

Varför kvarstår 49 SEK på min faktura?

När du nyttjar vår retursedel för retur eller byte debiteras du 49 SEK.

Jag behöver byta en produkt jag köpt till kampanjpris, hur gör jag?

Nyttjade du någon rabatt vid din första beställning är du välkommen att mejla ditt första beställningsnummer och ditt nya beställningsnummer till support@zaczess.com. Vi kommer då hjälpa dig justera beloppet så att du får samma pris på båda beställningarna.

Beställning

Var är min orderbekräftelse?

En orderbekräftelse skickas alltid inom 24 timmar. Orderbekräftelsen har ibland en tendens att hamna i skräpposten så kika även där. Vid problem är du välkommen att mejla support@zaczess.com

Kan jag ändra min order när den är slutförd?

Om din försändelse inte är packad i vårt lager kan vi hjälpa dig ändra i din order. Mejla till support@zaczess.com för vidare hjälp.

Jag råkade skriva fel leveransadress, kan jag ändra den?

Var noga när du fyller i dina uppgifter. Behöver du hjälp med ändring ska du mejla support@zaczess.com.

Min order går inte igenom, kan ni hjälpa mig?

Vår kundtjänst gör alltid sitt bästa för att hjälpa er kunder. Mejla till support@zaczess.com för vidare hjälp.

Kan jag köpa ZacZess produkter i butik?

ZacZess säljer endast sina exklusiva produkter via vår hemsida. Vi finns endast online och har alltid öppet!

Våra produkter

Är alla era ridbyxor i stretchigt material?

Ja, självklart! Samtliga av våra ridkläder är framtagna i mjuk fyrvägsstretch som låter dig röra dig fritt hela dagen.

Hur är era ridbyxor i storlek?

Våra ridbyxor är normala i storleken. Vi brukar generellt rekommendera att om du väljer mellan två storlekar ska du ta den mindre. Detta eftersom samtliga ridbyxor är sydda i fyrvägsstretch och följer kroppen bra.

Hur är era tröjor i storlek?

Våra tröjor är normala i storlek. Generellt är de flesta av våra tröjor sydda i en slimfit-modell och vi rekommenderar därför att du tar en storlek större om du gillar när tröjan sitter mer luftigt.

Jag väljer mellan två storlekar, vilken ska jag ta?

På ridbyxor rekommenderar vi att du tar den mindre medan på tröjor rekommenderar vi att du tar den större storleken.

Saknar du svar på någon av dina frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på support@zaczess.com.

This is a standard cookie notice which you can easily adapt or disable as you like in the admin. We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.

Pre-loader